30.04.2015

Як навчити дітей прибирати в своїй кімнаті

Як змусити дітей прибрати у своїй кімнаті

Ваші діти завжди прибирають у своїй кімнаті? Ні ? Тоді попереду 4 вихідних для того, щоб виправити ці помилки виховання.
Матеріали пропонуються сайтом Освіта.ua

Як змусити дітей прибрати у своїй кімнаті

«Кімната моєї 13-річної доньки виглядає настільки жахливо, немов через неї пронісся справжній ураган! Коли я прошу її прибрати, вона або ігнорує мене, або впадає в істерику». Якщо це чимось схоже на вашу дитину, знайте: ви не одинокі. Багато батьків скаржаться на повний безлад у кімнатах своїх дітей, причому часом настільки масштабний, що складно пройти по підлозі.

Треба зазначити, що коли маєш справу з дитиною, яка відмовляється доглядати свій особистий простір, це має неймовірно фрустраційний вплив. То що ж у такому випадку робити батькам? Далі представлені додаткова інформація та ідеї, що неодмінно допоможуть вам у цьому питанні.

У найбільш типових випадках діти, які відмовляються прибирати у своїй кімнаті, роблять це з однієї причини: вони не хочуть, і все; час від часу багато дітей проявляють стійке небажання вирішувати це завдання. Найчастіше їм просто набагато цікавіше робити щось інше, наприклад, подивитись телевізор або почитати пости своїх друзів. Деякі діти настільки занурюються в певне заняття, що нічого іншого вже не хочуть. Погляньте на ситуацію з іншого боку: якщо вас самих поставити перед вибором – зайнятись тим, що приносить вам задоволення, чи зробити те, що сприймається вами як обтяжливий труд і нудьга, що виберете ви?

Іноді відмова прибирати є частиною великої боротьби та лідерство в сім’ї, що не закінчується, – тієї боротьби, в якій ваша дитина не просто вмотивована уникати наведення чистоти, а й вмотивована протистояти вам і використовувати ваші слабкі місця для досягнення своїх цілей. Чим більше ви будете контролювати вашу дитину та управляти нею, примушуючи її робити те, про що ви просите, тим більше вона буде відкладати виконання або й зовсім відмовлятись від цього. У підсумку ви відчуєте себе знесиленими, розбитими, засмученими та розсердитесь і подумаєте: «Ми так тяжко працюємо, щоб забезпечити для нашої дитини свою власну кімнату. Усе, що їй треба робити, це всього лише підтримувати чистоту на своєму особистому просторі!».

Зі всіх своїх сил постарайтесь не приймати таку поведінку на свій рахунок. Більшість дітей проходить через етап безладу й хаосу, але це не пов’язано з вами чи вашою моделлю виховання.

Коли треба просто закрити двері? 
Пам’ятайте, що іноді закрити двері й «відпустити» ситуацію – це цілком розумний вибір, особливо якщо у вас багато інших проблем з поведінкою вашої дитини, над якими ви зараз працюєте спільно. Урешті-решт, це її безлад, і якщо вона хоче жити так, то ви маєте право дозволити їй це. Звісно, це діє не завжди, особливо якщо дитина ділить кімнату із братом чи сестрою або якщо вона запустила її настільки, що з’явився ризик спровокувати проблеми зі здоров’ям. Якщо боротьба за чистоту кімнати – це дуже важлива справа, зробити яку вам уже просто необхідно, ось кілька стратегій, що допоможуть вам у цьому.

1) Розділяй і володарюй. 
У першу чергу, якщо дитяча кімната перебуває в «аварійному» стані, через що ви ледве можете нею пересуватись, дуже корисно розділити її не певні зони (сектори) та попросити дитину за один підхід попрацювати над прибиранням тільки якоїсь однієї групи предметів: спочатку викинути все сміття, потім скласти одяг, а потім – іграшки. Дітям незалежно від віку дуже корисно розбивати велике завдання на маленькі фрагменти. Поставте себе на місце дитини й подивіться на ситуацію її очима. Вона може просто не знати, з чого розпочати, й думає: «Нічого собі! Та я ніколи не зможу цього зробити! То ж який сенс пробувати?». Тож поділіть завдання на фрагменти й почніть рухатись маленькими кроками.

2). Допоможіть перебороти внутрішній спротив. 
Іншим важливим моментом є допомога в переборюванні внутрішнього спротиву прибиранню. Маленькі діти особливо мають потребу в тому, щоби батьки допомогли їм розпочати реалізовувати цей процес. Витратьте всього хвилин 15–30 (у залежності від віку дитини) на те, щоби побути поруч і показати кроки, необхідні для виконання поставленого завдання. Наприклад, ви можете навчити дитину, як поводитися з розкиданим одягом: необхідно всюди зібрати його, перевірити його стан, а потім покласти забруднені речі в корзину для брудної білизни, а чистий одяг скласти в шафу. Дуже важливо, щоб діти точно розуміли, чого саме ви від них очікуєте. Ми часто думаємо, що вони знають, як виконати те чи інше завдання, але вони дійсно щиро не знають, як це робити. Тому, перед тим як дитина приступить до виконання завдання, спочатку поясніть їй всі нюанси. Допомога на початку дозволяє дитині побачити необхідний приклад, відсутність якого гальмувало процес прибирання.

3) Не
 вдавайте із себе мученика. Якщо ваша дитина вже достатньо доросла, щоби прибирати самостійно, не робіть це замість неї! Якщо ви самостійно наведете порядок у її кімнаті, це спрацює проти вас. Дитина вважатиме, що ви вважаєте її неспроможною на це, а також вирішить, що якщо просто потягнути час і проявити опір, то ви приберете все самі. Більше того, вона може зробити висновок, що не повинна слідувати вашому проханню, оскільки те, що ви кажете, зовсім не те, що ви маєте на увазі. Будьте обережні, щоб діти не зробили подібного висновку, тому що ваш авторитет похитнеться. Звісно, набагато простіше зробити все самому, але тоді в довгостроковій перспективі дитина лишиться мотивації виконувати подібну роботу вдома. Пам’ятайте про те, що, як тільки діти приступають до навчання в початковій школі, вони вже у стані виконувати більшість побутових задач, включаючи самостійне прибирання у своїй кімнаті. Вам треба тільки підтримувати в них почуття відповідальності.

4)
 Використовуйте наслідки, зорієнтовані на поставлене завдання. Добрий спосіб підтримувати відповідальність вашої дитини полягає в тому, щоби призупиняти дію певного привілею до тих пір, доки певна частина завдання не буде виконана. Так, якщо ви вирішите, що сьогодні треба скласти весь одяг, не включайте комп’ютер, доки не побачите результат. Як тільки ваша дитина прибере у своїй кімнаті, визначтеся з часом, який щотижнево буде відводитись на прибирання. Наприклад, вечір п’ятниці, при цьому дитина повинна знати, що її вихідні не почнуться до тих пір, доки її кімната не буде чистою (і, знову ж таки, будьте конкретними в тому, що ви маєте на увазі під словом «чистою»). Чи гарантує це, що віднині ваша дитина буде самостійно підтримувати чистоту у своїй кімнаті? Ні. Але з часом використання встановлених наслідків і винагород допоможе їй навчитись бажаної поведінки. Як кажуть: «Ти можеш привести коня до водопою, але примусити його пити не можеш!».

У підсумку суть ось у чому: іноді заради того, щоб діти чогось добились, можна надати їм величезні можливості, але вони так і не скористаються ними або, можливо, прийдуть до їх розуміння через якийсь час. Завдання батьків – забезпечити ці можливості й навчати певних навичок. Діти при цьому завжди будуть робити свій власний, незалежний вибір. Використовуйте заохочення та встановлюйте певні наслідки, щоб мотивувати їх і розвивати почуття відповідальності, а також забезпечуйте їх необхідними «інструментами», щоб вони могли самостійно турбуватися про себе та свій особистий простір – і це буде найкраще, що ви можете зробити.

Примітка: якщо у вашої дитини безлад у кімнаті поєднується з порушенням поведінки, зниженням успішності, проблемами у спілкуванні з однолітками або якщо він/вона малопродуктивні в цілому, необхідно проконсультуватися з педіатром, щоб виключити наявність патології. Дана стаття передбачає роботу зі здоровими дітьми.

Бажаю успіхів. Діліться власними надбаннями.

29.04.2015

За декілька днів до народження




Знайшла дивовижні фото малюків тварин в череві своїх матусь за декілька днів до народження. Пропоную вам для себе відгадати хто є хто, а в кінці залишити свій коментар з відповідями. (називаємо тварин через кому)





















23.04.2015

Надзвичайні факти про людину.

Чи знаєте ви скільки шкіри ви скидаєте за життя, чи скільки слини виділяєте?Що спільного між вами та бананом? Виявляється вчені все це і не тільки вже підрахували. Цікаво? Читаємо далі.

16.04.2015

А у нас день ЦО.

Історії в малюнках:
Співпереживання екологічним проблемам людства.


 Згадай небезпечні надзвичайні ситуації та відтвори їх на папері.

 Зібрали таку галерею малюнків.

Вирізали, клеїли, творили коллаж "Надзвичайна ситуація"

 А також складали сенкан і от що вийшло:
 А ще до Великодня прикрасили кімнатні дерева паперовими писанками: ( та це вже інша історія)
Учні 5-А класу.

15.04.2015

У вільну хвилинку(годинку).

Шановні колеги!
У вас ще є вільна хвилинка?
Ну добре, час - коли хочеться відпочити?
Тоді пропоную добірку 20 найкращих художніх фільмів про ... педагогів. Приємного перегляду.

5 простих дослідів.

Для учнів!
Такі цікаві досліди ви можете провести вдома та показати своїм молодшим братикам та сестричкам. Бажаю успіхів. Що ж у вас вийде?